Wednesday, February 16, 2011

Buta Mata

Assalamualaikum.. w.b.t


Adakah kita sengaja membutakan mata yang celik?
Apa rasa nya menjadi orang yang buta?
Apakah yang akan dirindui sekiranya saya menjadi buta??
ohh TUHAN,, sungguh tidak sanggup untuk itu ... seandainya aku menjadi buta,, aku akan sentiasa merindui wajah ayah dan bonda, adik beradik, kawan-kawan... dan aku pasti akan merindui keindaha alam ciptaanMU..

Buta...
Hindarkan diriku dari buta dijalanMU Ya ALLAH... Pimpinlah kami ke jalan yang benar.. jalan yang KAU redhai..
Seandainya aku diberi pilihan untuk memilih antara BUTA dan PEKAK... aku rela mejadi BUTA.. tetapi BUKAN BUTA di jalanMU..

Pekak...

Tidak sanggup ku menjadi PEKAK.. Cukup seandainya BUTA itu menjadi diri ini... kerana aku tidak sanggup untuk hidup di alam tanpa suara.. dunia yang sepi...sunyi.. 
Dikala itu,, aku tidak lagi akan mendengar suara merdu muazin melaungkan AZAN... suara lunak hafiz dan hafizah mendendangkan ayat-ayat SUCI AL-QURAN...
Pada waktu itu juga, tiada lagi suara gurau tawa AYAH BONDA dan KELUARGA tercinta.. ohh aku amat merindui mereka... 

Namun,
Aku bersyukur dilahirkan menjadi seorang insan yang normal.. tiada cacat cela dari segi fizikal dan mental.. Cuma amal ibadat ku sahaja yang masih lompong... Masih lagi terleka dengan hiburan dunia.. ALLAH...



0 comments:


click to create your own

kita kan Geng