Sunday, October 17, 2010

KEIKHLASAN DOA KEAGUNGAN KASIH MERUBAH TAKDIR

Doa senjata Kami



Terdetik untuk aku menulis nota ini rentetan daripada kejadian yang baru-baru menimpa "kawan" paling aku sayang bagaikan aku menyayangi diriku...ceehh...


Namun,,, timbul semula beberapa soalan beerbangkit mengenai sebuah janji... Orang kata kalau tak mampu buat tak payah lah kita nak berjanji.. Tapi lain pula hal yang terjadi... 


Tipulah kalau saya cakap kamu semua tak pernah bercinta,,, walaupun dalam diam... nak kata kawan aku tu jahat ,, tak kot.. aku tengok dia setia,, sepanjang aku kenal dia,, hanya " sabar dan ikhlas" yang aku dapat lihat dari dalam dirinya... mungkin dia terlalu baik sampai orang pijak kepala.. ish3... mintak dijauhkan...

Mungkin jugak dia terlalu percaya kan orang lain.. tapi tak patutlah kan... ish3.. ibarat pepatah" beri susu dibalas racun"....

Begitulah antara situasi yang sedang dialami oleh seorang kawan.... sediiiihhh... berjanji macam-macam tapi hampeh.. habuk pun tarak....

Jadi,,, apa yang perlu kita ambil iktibar disni adalah,,, hanya JANJI ALLAH, janji yang pasti... ingatlah JANJI ALLAH ITU PASTI... kepada kawan.... "perempuan baik itu untuk lelaki baik".... mungkin perubahan yang ada pada dia itu hanyalah kerana terpaksa,,, ibu bapa yang baik tidak menjanjikan anaknya juga baik...tapi
" KEIHKLASAN DOA KEUTUHAN KASIH MERUBAH TAKDIR"........

Sinar menanti d hadapan

Muhasabah......


Kekecewaan itu kembali hadir

Ketika senyum tulusnya tak lagi hinggap di pelupuk mata

Ketika kesedihan batinnya mulai meraja

Ketika taring amarah mengakhiri segalanya

Ketika kebencian menjadi tirai kepiluan dalam dirinya........




0 comments:


click to create your own

kita kan Geng