Sunday, November 7, 2010

...Jatuh...




... 7 November 2010... maksudnya dah genap 3 bulan aku jatuh.. Jatuh cinta?? Oh.. tidak.... aku jatuh motor... 7 September 2010,,,, 3 hari sebelum umat Islam menyambut kedatangan Syawal,,, aku ditimpa musibah.. huhu... sakit x terkata... Sebelum ni,, pernah jugak jatuh.. tapi jatuh sendiri.,,, kali aku dilanggar dari arah belakang,,, terseret ... sedap,,, akibat daripada itu,, kaki aku terseliuh,, lebam dan bengkak serta darah beku hinggap ke kaki ku.... waktu tu hanya TUHAN je tahu sakit yang tak terperi,,, waktu jatuh tu jugak aku rasa kepala aku basah,,, argghhh .. apakah...ya.. memang berdarah... dapat jahitan dikepala .. oh tidak... tangan ku juga luka,,, menggeletar seluruh badan...

tapi waktu yang aku tak boleh lupa,,, bila tiba kat rumah,, (belum p hospital) seluruh badan aku kejang,,, rasa nak pitam,,, mak suruh aku batalkan puasa,,, hehe... mak bagi air kosong kat aku... waktu tu aku tengok mak ayah aku risau sangat-sangat.. sayang jugak dorang kat aku rupanya,,, hehe!  kelam kabut jadinya.. diselang selikan dengan bebelan mak dan abah.. aku yang menahan kesakitan bertambah pening... darah dikepala terus mengalir...  ( sabar mak,,abah,,, anak mu masih lagi bernafas ni..)

Hanya orang yang pernah jatuh je tahu betapa azabnya menahan sakit,,, tu baru sakit dek kerna jatuh motor.. belum lagi sakit saat kita dicabut nyawa.. fuuhh... walaupun dah 3 bulan berlalu rasa cam semalam je aku jatuh motor... haha! kaki ni masih lagi tak sembuh sepenuhnya.. huhu! walaupun tak dapat beraya waktu tu,,, tapi aku dapat duit raya,, khas untuk orang sakit katanya,,,ceh.. suka2! haha!

orang cakap malang itu tak berbau..betullah tu... heh.. Kalau dapat bau pun belum tentu dapat elak.. redha...Mungkin gak sebagai peringatan pada diriku..

baca ni :

DOA NAIK KENDERAAN

Az Zukruf 43:13-14

Malay
Maha Suci Tuhan yang telah memudahkan kenderaan ini untuk kami, sedang kami sebelum itu tidak terdaya menguasainya.
Dan sesungguhnya kepada Tuhan kamilah, kami akan kembali!

English
“Glory to Him Who has subjected these to our (use), for we could never have accomplished this (by ourselves),
And to our Lord, surely, must we turn back!”


*... jangan lupa baca doa naik kenderaan... *

2 comments:

FaR_eZah said...

salam..yuhu2...hahaha
takutnya....takpa Allah menggantikan keskitan yg dirasai dengan menghapuskan dosa2 kita yg lalu...
ternyata Allah lebih mengetahui segala2nya...musibah atau nikmat??? fikir-fikirkanlah...

IshraqHannan said...

wslm,, yeba2.. haha! ble ang ckp cmtu aku teringat kte2 dak kels aq,, mungkin ALLAH nak mengkifarah kan dosa2 aku yng bnyk ni.. pgi2 ni jom cri kuih.. heh!


click to create your own

kita kan Geng