Wednesday, February 9, 2011

Aku dan P.B.S

Assalamualaikum... w.b.t..


PBS

Apa itu PBS? 

PBS ysng dimaksudkan disini adalah berkaitan dengan Pengalaman Bercuti Sekolah. Setelah sekian lama melucutkan jawatan sebagai murid sekolah, aku masih berpeluang menikmati kemeriahan bercuti sekolah.

Baru-baru ni Perayaan Tahun Baru Cina telah disambut oleh penganut agama Buddha. Oleh itu aku diberikan cuti selama seminggu bagi memberi laluan kepada penganut agama tersebut untuk merayakan perayaan tersebut.

Apa yang aku nak kongsikan disini adalah apa yang aku dapat semasa cuti perayaan tersebut.

Ang Pao

Ape yang aku dapat? ..aku dapat ang pao.. Sampul merah yang didalamnya mempunyai kertas bernot RM 10.

Siapa yang bagi?  .. amoi yang aku tak kenali..

Mengapakah?? ... sebab aku menolongnya ... waktu tu dia mengejar masa untuk pulang ke kampung.

Dimana?? .. di sebuah bank ... AGRO BANK PONTIAN...





 Huhu.... 


Nak dipendekkan cerita,,, aku menerima nya dengan hati terbuka... 


Dia melemparkan senyuman,,, aku membalas dengan senyuman kelat... ape tak ny ,, semua mata tertumpu kat aku waktu tu...


moral : buat baik di balas baik.

0 comments:


click to create your own

kita kan Geng